از صنایع دستی مشهد غافل نشوید!
نوشته شده توسط : gheirati

صنایع دستی مشهد از جمله سوغاتی های معروفی ست که احتمالا بعد از سفر در بازارها به دنبال آن خواهید گشت. حتما بعد از اینکه به مقصد مشهد تصمیم به رزرو تور مشهد و یا رزرو آنلاین هتل می کنید، به دنبال سوغات یا صنایع دستی این شهر هستید. شاید یکی از دلایلی که تمایل به رزرو هتل در نزدیکی مراکز خرید دارید، همین باشد. اگر زمان زیادی برای ماندن در مشهد ندارید، پیشنهاد می کنیم رزرو هتل خود را در نزدیکی حرم و مراکز خرید انجام دهید.

شاید نمی دانستید که مشهد یکی از قطب های صنایع دستی است. به عبارتی صنایع دستی مشهد از معروف ترین های ایران است. در این بخش شما را با این صنایع آشنا می کنیم تا برای خرید سوغات راهنمایی تان کرده باشیم.

فرش مشهد معروف ترین صنایع دستی مشهد

فرش مشهد معروف ترین صنایع دستی مشهد

بر کسی پوشیده نیست که فرش مشهد بهترین و با کیفیت ترین فرش های ایران را ارائه می دهد. قالی بافی در خراسان قدمتی 500 ساله دارد. بیشتر این فرش ها در سبزوار، نیشابور و کاشمر بافته می شوند.

این فرش ها با مرغوب ترین نخ های گیاهی بافته شده و هنر دست قالیبافان خراسانی است. می توانید فرش مشهد را به عنوان نفیس ترین و باارزش ترین هدیه به عزیزانتان هدیه دهید. قطعا این یادگاری می تواند بهترین سوغات شما از مشهد باشد.

فیروزه تراشی

از بهترین صنایع دستی مشهد، می توان فیروزه تراشی را نام برد. بیشترین معدن های فیروزه ایران در مشهد قرار دارد. علاقه بسیاری از مردم به فیروزه از قرن ها پیش وجود داشته است. از این سنگ که به دلیل خواص زیادش در بین مردم محبوبیت دارد انواع زیورآلات جذاب ساخته می شود. از انگشتر و گردنبند تا دستبند و گوشواره و ظروف تزئینی که با رنگ و لعاب خاصش حتما نظر شما را جلب خواهد کرد.

آینه کاری

یکی از دلایلی که آینه کاری به عنوان صنایع دستی مشهد معرفی شد، وجود بناهای زیارتی است. در اصل اولین آینه کاری و تزئینات با آینه در دیوان خانه شاه طهماسب صفوی در شهر قزوین انجام گرفت. آینه کاری یکی از اشکال استفاده شده در معماری دوره اسلامی بوده است. به علت زیاد بودن بناهای مذهبی و تاریخی در شهر مشهد این هنر در زمره صنایع دستی پر کاربرد و پر فروش قرار گرفته است.

ارغوان بافی از زیباترین صنایع دستی مشهد

ارغوان بافی از زیباترین صنایع دستی مشهد

همانطور که در مقاله جاهای دیدنی طرقبه گفتیم، ارغوان درختی است که در روستای مایان طرقبه می روید. از بافت ترکه های این درخت بسیار زیبا بصورت تار و پود هنری به نام ارغوان بافی تولید می شود. سبد های گل و میوه و سبدهای آبکشی که به رنگ ارغوانی می بیند، همگی محصول درخت ارغوان در دره ارغوان طرقبه هستند.

نمد بافی

نمد بافی

همانطور که می دانید نمد محصولی از پشم گوسفندان است. مراحل ساخت نمد بسیار سخت است. پشم گوسفندان را پس از تمیز کردن رنگ می کنند و بعد حلاجی و بقیه مراحلی که در نهایت منجر به آماده شدن نمد می شود. از نمد برای تهیه لباس، کلاه و زیرانداز استفاده می شود.

صنایع دستی مشهد را از کجا بخریم؟

برای خرید هر کدام از صنایع دستی زیبای مشهد می توانید به بازارهای اطراف حرم مطهر مراجعه کنید.بازارهایی مثل بازار رضا و همچنین مراکز تجاری موجود در خیابان های منتهی به حرم. همچنین محصولات ارغوان بافی را می توانید در بازارهای طرقبه و شاندیز ببینید.

رزرو هتل نزدیک به بازارهای صنایع دستی

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که اولویت شما در سفر خرید است بهتر است رزرو هتل مشهد را در نزدیکی حرم مطهر انجام دهید. هتل های نزدیک حرم می تواند شما را در صرفه جویی زمان و هزینه بسیار کمک کند. پس به یاد داشته باشید قبل از رزرو هتل آنلاین مشهد ویژگی های محل اقامت خود را در نظر بگیرید. از جمله هتل های نزدیک حرم می توان به موارد زیر اشاره کرد.





:: برچسب‌ها: صنایع دستی مشهد , بهترین صنایع دستی مشهد , سوغات مشهد , رزرو هتل مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: